Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
План ШМО класних керівників

                                   ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                                                                                        на засіданні МО

 

План роботи

методичного об`єднання класних керівників

Купріянівського навчально-виховного комплексу

на 2012-2013 н. р.

Керівник Чернозуб Любов Михайлівна

ВСТУП

       Новій Україні потрібна нова школа, а новій школі - новий вчитель, який поєднує в собі високу духовність і педагогічну майстерність, що формується і вдосконалюється протягом практичної роботи в школі. Фахівці оволодівають «педагогічною технікою» і «технологією виховання», посилаючись на відомі слова А.С.Макаренка, що майстерність вихователя не мистецтво, а спеціальність, якій треба навчатись. Наявності професійних знань, педагогічних навичок і вмінь, занадто мало, щоб вчитель міг дійсно заволодіти серцями своїх вихованців і повсякденно впливати на їхню діяльність і поведінку, на їхнє самовиховання. Щоб це відбулося йому потрібно бути яскравою особистістю. В цьому і полягає головна специфіка педагогічної праці.

       Ушинський К.Д. писав «Найголовнішим у вихованні має бути особистість безпосереднього вихователя, який віч на віч знаходиться з учнями. Вплив особистості педагога на молоду душу становить ту силу, яку не можна замінити ні підручниками ні моральними повчаннями, ні системою покарань і заохочень. Важливе значення має дух закладу, але цей дух живе не серед стін не на папері, а в характері більшості вчителів і від них переходить в характер вихованців». Вдумуючись в ці слова переконуєшся в тому, що насправді саме від класного керівника залежить яким буде клас, яка думка в оточуючих складеться про вихованців. Приклад учителя у вихованні дітей важко переоцінити, тому не можна відривати професійну майстерність вихователя від його особистості. Перше і друге необхідно розглядати в їх нерозривній єдності,  віддаючи перевагу духовності  і  культурі педагога.

       За щастя дитини здатний боротися тільки творчий авторитетний вчитель. Тому мабуть сьогодні варто говорити про авторитет вчителя, тобто про його здатність впливати на думки, почуття й поведінку учня. І ця здатність не пов’язана ні з соціальним статусом, ні з примусом,  ні з нагородами.

       Знову ж таки Сухомлинський В.О. виділяє декілька важливих умов за яких можливе становлення авторитету вчителя,  другими словами конкурентоздатного вчителя:

·        єдність слова і поведінки вчителя;

·        високий рівень освіченості та професійної компетентності;

·        досконале володіння мистецтвом педагогічного спілкування;

·        здатність зрозуміти дітей ставити себе на їх місце, відчувати внутрішній світ їх думок і переживань.

         Аналізуючи роботу МО класних керівників за минулий навчальний рік і спираючись на наукові доведення, на думки й висловлювання видатних педагогів вкотре переконуєшся в тому, що особистий приклад вчителя в усьому (стосовно справи, дітей, вміння поважати в міру вимагати і допомагати) – невід’ємна риса професіонала. Да дійсно всі ми розуміємо, але не завжди виходить так як має бути. Адже нам, педагогам, важливо в будь-якій ситуації відзначатись витримкою, терпінням, об’єктивністю, чуйністю, доброзичливістю, постійно контролювати свою діяльність і поведінку в спілкуванні з учнями, колегами ну й звичайно батьками. Важливим є й те, що майстерність класного керівника проявляється також в голосі, дикції,міміці, тоні, жестах. Доброзичливе спілкування породжує між класним керівником і учнем відносини взаємодовіри і зацікавленості, що позитивно впливає на успіхи їхньої спільної праці.

         Критеріями майстерності класного керівника сьогодні є:

·        доцільність ( за спрямованістю)

·        продуктивність ( за результатами )

·        діалогічність (характер стосунків з учнями)

·        творчість ( за змістом діяльності)

         Аналізуючи самоаналіз роботи класного керівника, знову ж таки переконуємось у тому, що сьогодні дуже складно говорити про систему виховної роботи, оскільки кожен із класних керівників  намагається відшукати свої шляхи вирішення здавалося одних і тих же завдань. І чим вища майстерність класного керівника, тим результативнішим є процес виховання: менше конфліктів, більше доброти і взаєморозуміння у взаєминах між педагогом і його вихованцями. Помітно впроваджуються нові форми роботи, прагнення йти в ногу з часом. Працювати й творити в інтересах дитини задля дитини. Сьогодення потребує пошуку нових засобів і методів формування творчої особистості, творця нового суспільства, здатного до самостійної поведінки і дії, саморозвитку, самовдосконалення, самовизначення.          

         Проаналізуємо, в якій мірі  і як формувалися творчі учнівські  працездатні колективи і яку ж роль в цьому формуванні відіграють класні керівники. А чи не класний керівник відіграє одну з важливих ролей в організації участі класного колективу в тій чи іншій колективній справі, починаючи від самого простого конкурсу малюнків і завершуючи участю в якомусь масовому дійстві. Чому з року в рік одні й ті ж самі класні колективи набагато випереджують інших, набравши за підсумкам навчального року найбільшу кількість балів за участь в громадському житті школи. І чи варто говорити про роль особистості класного керівника у формуванні творчого працездатного учнівського коллективу. Відповідь однозначна – звичайно варто.  Звичайно варто говорити, обмінюватись думками, досвідом роботи, які форми та методи використовує класний керівник в роботі з своїми вихованцями, і де знаходить час для цього, чому його не вистачає в інших. Класний керівник 8 класу Доценко О.О. постійно дбає про те, щоб ні один учень в класі не залишився поза увагою.

         А зараз спробуйте уявити ще раз, скільки треба докласти зусиль, щоб цікаво і змістовно провести виховний захід. Скільки разів ми кажемо: легше провести відкритий урок, ніж виховну годину. І якщо класний керівник не володіє цими навичками, то захід провести можна, але навряд чи він торкнеться глибини дитячих сердець. Але, щоб не тривожити дитячі серця, дехто з класних керівників умудряється з року в рік залишатись в тіні й не проводити жодного відкритого, не обов’язково святкового, але такого на який запрошено інших класних керівників для обміну досвідом роботи.

         Сказано мудрими: «Якщо дорога не веде до храму - навіщо вона?». Тож пройдімося шкільними коридорами нашого храму. Ще раз побуваємо на святах та виховних заходах як шкільних так і класних.

          На початку навчального року всі учнівські колективи мали змогу прийняти активну участь в загальношкільних виховних заходах, але не всі в однаковій мірі змогли, не відомо з яких причин,  використати цю можливість.  Після свята Першого дзвінка одна з перших колективних справ це шкільне свято квітів, участь у виставці декоративно-прикладного мистецтва та виставці квіткових композицій, на святкуванні дня села, конкурс малюнків на асфальті, різні конкурси малюнків, участь учнів школи в предметних тижнях. Слід сказати, що найгучніше в школі проводились тижні з математики (вчитель Столярова Н.В.), іноземної мови (вчителі Файзель А.О. і Чібісова І.О), світової літератури (вчитель Доценко О.О.).

          Традиційним в школі стало проведення в останні дні осені «Осіннього ярмарку» і саме під час його проведення  проявити свою творчість і звичайно не можна обійтись без поради класного керівника. 

          А також зокрема проведені відкриті виховні заходи :

«Україно моя, Україно!» (Класний керівник 6 класу Ситник Н.А.);

«Дзвони Чорнобиля» (класний керівник 5 класу Гасинець А.М.).

          Дуже хотілося б, щоб ці заходи, а вірніше форма проведення не носила епізодичний характер, ввійшла в систему роботи всіх класних керівників, адже це досить цікаво для дітей.

          На засіданнях методичного об’єднання були розглянуті питання «Основні напрямки класного керівника у роботі з учнями та їхніми батьками» (підготувала Столярова Н.В., класний керівник 9 класу), «Правовий простір родинно-шкільного виховання (підготувала Мельничук О.П., класний керівник 7 класу), «Превентивне виховання. Технології превентивного виховання» (підготувала Ісаєва Т.М., класний керівник 11 класу), «Діагностика у превентивному вихованні учнівської молоді» (підготувала Доценко О.О., класний керівник 8 класу).

          Багато традиційних свят та інших виховних заходів проводиться в школі, але хотілося, щоб якомога більше приділялося уваги кожній дитині, щоб талант і обдарованість проявлявся не в останній рік навчання в школі, а значно раніше, щоб задоволення від успіхів та досягнень наших дітей отримували всі ми. Школа – це передусім простір життя дитини, тут вона не готується до життя, а живе. І тому важливо вибудовувати виховний простір так, щоб він сприяв гармонізації відносин між дітьми і вчителями, школою і родиною.

          Майбутнє України за поколінням, котре сьогодні в шкільних стінах опановує життя, якість якого залежить від рівня сформованості життєвої компетентності.

          Однією  з  основних  проблем  у  виховній  роботі  з  учнями  є  налагодження  індивідуального  підходу  до  кожної  особистості,  розвиток  творчого  потенціалу  дитини  та  профілактична  робота,  направлена    на  правовий  аспект  у  вихованні  учнів,  схильних  до  правопорушень.  Адже  кожна  дитина -  це  особистість.  А  кожна  особистість  потребує  творчого  підходу,  великого  терпіння  і  любові  з  боку  вчителя,  вихователя.  Тільки  при  такому  підході  до  справи  є  шанс  розкрити   і  розвинути  усі  кращі  сторони  чутливої  дитячої  душі,  творчого  потенціалу  дитини.

          Робота  методичного  об’єднання  класних  керівників  спрямована  на  формування  умінь  вчителів   плідно  працювати  з  учнями,   враховуючи  інтереси  й  запити   самих  школярів,  індивідуальний  підхід  у  виховній  роботі,  охоплює  питання  планування,  організації  та  аналізу  ефективності  виховного  процесу,  різноманітних  засобів  навчання.

Форма входу
Друзі сайту
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Пошук
Архів записів
 
 
Copyright MyCorp © 2024